מיתוג עצמי באינטרנט הוא בדיוק אותו תהליך שעושים למוצרים אחרים ומותגים שמקדמים אותם וממתגים ברשת האינטרנט אך כאן המיתוג הוא אישי. כמה פעמים ניסיתם לבדוק אם השם שלכם מופיע במנועי חיפוש שונים? כמובן הרבה!
ישנן כמה סיבות לכך שאנשים ירצו לראות את השם שלך ולחפש אודותיך באינטרנט כמו :
– מעסיקים רבים שירצו לבדוק מידע ונתונים חיוניים אודותיך
– אנשים שמכירים ומחפשים אותך
– תקשורת
– לקוחות פוטנציאליים שלך שרוצים לדעת עליך
– בחורות או בחורים לדייט רציני בעתיד
וכו'…
אין ספק שבעידן בו אינטרנט ביתי נפוץ יותר מכל אמצעי תקשורת אחר בבית, הוא גם המקום הראשון שאליו מגיעים כאשר רוצים לחפש משהו או מישהו.
זה הופך להיות חשוב מאד שלכל אחד יהיה מותג אישי ברשת האינטרנט שיבחין בינו לבין אחרים כדי שתהיה לו השפעה טובה על חייו, עבודתו, יחסיו עם האחרים במיוחד עם ההקלות והשירותים החינמיים שמספקת רשת האינטרנט להתקשרות ותקשורת בין האחרים.
לכל אחד אפשרות לארגן את העולם האישי והייחודי שלו, כולל תכונות, ידע וניסיון אישי מיוחד. כל אחד יוכל למתג את עצמו ע"י בניית אתר משלו, פתיחת בלוג אישי בנוסף לאפשרות של הרשתות החברותיות שפתחו לנו דלת ענקית למיתוג האישי שלנו ברשת האינטרנט כמו הפייסבוק, הטוויטר, הלינקדאין וכו'… תוך כדי הצגת היתרונות והכישורים שלנו לאחרים. מיתוג עצמי חיובי ויעיל יכול להשפיע על חיינו לטובה בהרבה תחומים.
כאשר אתה בונה מותג אישי באינטרנט אתה מגשים הרבה יתרונות והם :
– מייחד את עצמך מהאחרים ובמיוחד מאלו שאתה רואה בהם מתחרים.
– שליחת מסרים אישיים שלך לאחרים.
– ביטחון עצמי
– מוביל בתחום הכשרונות והיתרונות שלך על אחרים.
– השפעתך החברתית
– מגדיל את הסיכויים במציאת מקומות עבודה ומשרות המתאימות עבורך.
– אפשרות פרנסה
ועוד.
הימצאותנו באינטרנט צריכה לשקף בדיוק את חיינו האמיתיים, ואיך אנחנו חיים ביומיום כך שצריכים להקפיד ולהתמקד במיתוג דרך הרשתות החברתיות בגלל שהן נותנות לכולנו את האופציה למתג את עצמנו בחינם, בצורה שווה ומבלי שום סיבוכים בהצגת מה שאנו מציעים לאחרים ומה הכשרונות שלנו. בנוסף, רשתות חברתיות כמו ליקדאין, פייסבוק וטוויטר מסייעות בבניית קשרים יציבים ובטוחים.
אם אנו לא ממותגים אז בעתיד נהפוך להיות אלמונים מהלא נודע
לזהות את המותג העצמי שלך בצורה ברורה תוך כדי זיהוי היכולות האישיות , מה אתה מציע לאחרים כדי להבליט את עצמך ואת היתרונות שלך, כל אלה מבוססים על שלוש נקודות חשובות והן:
- הגדרת מי אתה – השכלה, לימודים, עבודה, מיומנות, כשרונות ויתרונות ייחודיים.
- איך מסתכלים עליך- חכם, מצחיק, רציני, ועוד..
- קביעת מטרות- חשוב לפני בניית מותג לחשוב על המטרות מאחורי המותג ולעבוד לפיהם. למשל אם המטרה להתקבל לאחת המשרות, להכיר אנשים אחרים.
מיתוג עצמי יכול להיות דרך פתיחת בלוג עצמי שלך, בדיוק כמו כרטיסי ביקור, ולכתוב על עצמך או נושאים המעניינים אותך ויכולים לייחד אותך. בנוסף, הרשתות החברתיות באינטרנט – כמו להשקיע ברשת חברתית שמכילה רשימת חברים מקצועיים ואישיים כמו שעושים בכירים ומשפיעים ביותר בעולם הכלכלה והפיננסי – כמו:
הפייסבוק – נחשב לאחד האתרים הגדולים ביותר בעולם והרשת החברתית המובילה למיתוג עצמי באינטרנט. מאד חשוב להשתמש בשם האמיתי שלכם כאשר אתם ממתגים את עצמכם לצורך שמעסיקים יבדקו ויתעניינו, ולשים את התמונה האישית שלכם שנראים בה בצורה אלגנטית. להשתתף בנושאי דיון חשובים ומושכים כך שזה ישפיע על המעסיקים. להתרחק משימוש בתמונות לא ראויים ונושאים שאינם רלוונטיים שהמעסיק יוכל לפסול אותך מרשימת המועמדים. בפייסבוק אפשר לפתוח דף אישי למכירים והאוהבים ושם תוכלו לפתוח נושא לדיון שיהיה מרתק ומעניין שימשוך אליו מבקרים רבים.
הטוויטר– זהו אחד האתרים החשובים למיתוג העצמי שבו תוכל לרשום ולהודיע על אירועים ונושאים חשובים שאתה מתעניין בהם ומשתתף בהם עם החברים שלך. אם יש לך דף בפייסבוק חשוב שיהיה אותו שם ואותה תמונה כדי שזה יראה כמה אתה בטוח בעצמך ורוצה שאנשים יזהו אותך גם כאן.
הלינקדאין – המקום האידיאלי למיתוג עצמי אם אתה מחפש עבודה. הלינקדאין נחשב לאתר עסקי וקורות החיים האלקטרוניים שלכם ברשת האינטרנט. אתר מצויין שבו תוכל למצוא את האנשים שדומים לך בכשרונות, השכלה, תעסוקה ותחביבים. אחרי שאתה ממלא את פרטיך ומה הכשורונות שלך אתה יכול לעקוב אחרי משתמשים אחרי שיש להם אותם מאפיינים שיש לך ואלו שיש להם עניין במה שמייחד אותך.
בשלושת האתרים האלו חשוב להשתתף בנושאי דיון, לשאול ולענות על שאלות של אחרים, להשתלב לקבוצות ולשתף אותם במה שמייחד אותך.